Bunele intentii sau cum se poate rata o vanzare

In calitate de Profesionist in Home Staging si avand un interes aparte pentru piata imobiliara, asa cum au de altfel si majoritatea celor care doresc sa achizitioneze o locuinta, petrec mult timp pe site-urile imobiliare pentru a vedea ce anume oferă piața. Foarte des vad fotografii prezentand proprietati de vanzare, pe care nu mi-as dori sa le vad...De exemplu o camera goală, cu o singură masă in centru sau un dulap uitat pe o latura a incaperii. Un living room cu un semineu superb dar langa care se remarca o planta uscata sau o canapea ce a apartinut bunicii si pe care vanzatorul a plasat-o la loc de cinste. Daca acestea nu au putut fi valorificate in nici un fel sau nu s-a gasit nimeni care sa si le doreasca, cum isi poate imagina un vanzator ca viitorul comparator si le-ar putea dori sau ca ii pot transmite acestuia imaginea unui stil de viata la care aspira ? Sau poate vanzatorul a gandit ca pot fi percepute ca niste tentative de Staging…!? In ciuda celor mai bune intentii, doua ghivece de flori langa geam sau cateva tablouri pozitionate pe podea nu au darul de a face spatiul mai primitor.

Inteleg pe de o parte si constrangerile financiare pe care le pot avea unii vanzatori, si convingerea lor ca poate cateva piese de mobilier sunt mai de dorit decat nimic. Orice alt decor ar putea fi mai bun decat o mobila abandonata sau cateva piese de decor care au fost donate sau nu si-au gasit locul in nici o alta proprietate a vanzatorului... Ambele situatii pot distrage atentia cumparatorilor si ii pot face sa reconsidere total oferta, insa nu in sens pozitiv.

Fotografiile..! Fotografiile care insotesc anuntul de promovare constituie prima ocazie de a atrage un cumpărător. Un Profesionist in Home Staging stie ca un astfel de proces trebuie sa fie facut astfel incat proprietatea sa atraga cumparatorii atat prin fotografii, cat si in momentul in care acestia decid sa vizioneze locuinta. Aparatul foto va fi focusat sa surprinda acele detalii care vorbesc de la sine si care au fost anterior gandite si planificate. Cateva decoratiuni, imprastiate in cateva zone, nu inseamna Staging si nu aduc nici un plus in fotografia de promovare. In al doilea rand, mobilierul care a ramas la locatie dupa ce mare parte din mobilierul util si valoros a fost deja mutat in alta parte, transmite clientului potential sentimente de anxietate, tristete, confuzie si intrebari mai mult sau mai putin rostite pe durata vizionarii. Procesul de cumparare a unei case este el insusi unul stresant, de ce s-ar mai interveni suplimentar peste acest nivel al stresului? Cumparatorii se vor întreba, chiar dacă nu o vor spune cu voce tare: Va fi oare aceasta canapea veche aici si cand ne vom muta? Va intra in responsabilitatea noastra sa scăpam de ea de aici? De ce a rămas totusi aici? De ce nu si-a dorit-o nimeni? Cati oameni sau animale de companie au stat pe acest scaun?..

Atunci cand, chiar si cu cele mai bune intentii, in loc sa donezi, aduni o colectie de articole de decor pe care le pozitionezi in locuinta ce urmeaza a fi vanduta, formata din  obiecte pe care nu vrei sa le mai folosesti in propria casa, deci nu se incadreaza in cele mai recente stiluri sau tendinte de amenajare, in nici un caz nu poate fi considerat parte a unui plan eficient de marketing, in care iti propui sa transmiti un anumit stil de viata, catre care aspira profilul demografic al cumparatorului vizat. Doua platouri, o planta in ghiveci sau cateva piese de arta nu contribuie la indeplinirea acestui obiectiv. In realitate, nu fac decat sa distraga atentia cumparatorului, deranjat de intreruperile vizuale generate de aceste piese razlete de mobilier sau décor, in loc sa se concentreze pe acele caracteristici ale proprietatii care aduc valoare in procesul de vanzare. La sfârșitul unei zile in care nu ati primit oferta de cumparare pe care o asteptati, intrebati-va daca nu cumva dumneavoastra ati facut ceva care a impiedicat acest lucru. Nu incercati sa improvizati cand vine vorba de Home Staging. Apelati la un Profesionist in Home Staging sau lasati proprietatea goala, fara nici o urma de mobilier sau alte accesorii.

Daca doriti sa pregatiti si amenajati locuinta astfel incat sa va maximizati sansele de a o vinde mai repede si la o valoare cat mai mare, contactati STAGE 2 SELL la 0730.338.339 sau Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. .

Un Profesionist in Home Staging, membru al Real Estate Staging Association - RESA®, va poate oferi toata expertiza, experienta si obiectivitatea de care aveti nevoie in acest demers!